Jak jsem vybojovala lednici

Asi fšicí tady víte, jaký peripetie jsme měli s pořizováním lednice.

Že nejdřív zakoupená lednice firmy ETA sice pasovala do plánovaného prostoru, leč – nedala se používat. Protože pan prodavač, s kterým jsme dávali tehdy nákup všech nových spotřebičů do kůchně, tak ač znal míry, do kterých se lednice má vejít, nás nějak pozapomněl upozornit na skutečnost, kterou netušíte – že k otevření lednice emerickýho typu, potřebujete o dost víc prostoru, než na normální lednici, kterou jsme měli doposud. Takže – jsme lednici, ač neradi, protože se nám líbila a jinak vyhovovala,  museli vracet. To nebyly nějak velký komplikace – naštěstí – díky přístupu prodejce, kterým byl Datart. Ale v momentě, kdy tohle zjistíte, že je vám lednice na nic,  tak nevíte, jak to dopadne, že jo. Zvlášť v dnešní době, kdy rozhodně neplatí, že zákazník je náš pán, ale docela často se člověk setkává s tím, že vás spíš odrbou. No, naštěstí tady ne a jediný, co bylo komplikovaný, bylo to, dobrat se někoho, s kým to dáme dohromady. Datart neměl problém, pro lednici s přijeli a v pohodě ji odvezli. Ve dvou, ve dvou lidech, tak, jako když ji přivezli – protože tyhle ledničky jsou veliký, že jo.

Toho si ale evidentně nejsou vědomí všude. Ve firmě Okay tedy rozhodně ne. U nich jsme posléze objevili, že už jako jediní, mají ledničku kterou jsme si vyhlídli. Která se do prostoru nejen vejde, ale díky chytrýmu způsobu otevírání půjde i otevřít. Vyrábí jí česká firma Concept. To jsem se i zaradovala, česká firma, fajn, podle stránek dobrý přístup, šikovní. Momentálně byl ovšem k dostání jen ten jeden jediný kus v Okay. Tahle firma na mě, při návštěvě jejich prodejny  v Žatci, kdysi dávno před časem,  nedělala dojem úplný solidnosti, to poctivě přiznám. Měla jsem dát na svou intuici a trvat si na tom, že zaplatíme zboží na dobírku. Je to jakási pojistka proti nesolidnosti firmy. Brtnik je poctivec a stále ještě důvěřivec, argumentoval tím, že je to velká firma. Tak jsem řekla, jo zaplatíme předem. Chybkaaa, velkochybka.

Zboží vezl Toptrans. Ten se s věcma evidentně nemaže. Nedá vám vědět předem, až když stojí auto před domem. A vy jste v práci……..že jo……. 🙂 . Tak si Brtnik musel vzít narychlo volno a jet zpátky domů. Tam na něj čekalo překvápko. Lednici přivezl jen jeden člověk. Lednici, která má sto kilo a je velká jako kráva? 😮 . Prý takhle normální, pravil s ukrajinským přízvukem řidič. Nemohlo to dopadnout jinak, než, že mu to spadlo celý na zem. I přes to by byl býval byl můj hodný muž ochoten to zboží převzít, pokud by nebylo poškozené. Leč-jak se ukázalo, když lednici rozbalil, byla uvnitř proražená. 😮 ????? Pod obalem? 😮 . Poslali rovnou poškozený zboží? Dobrá firma tahle OKAY firma. Zajímavý přístup. Jak zajímavý přístup umí mít, ukázali ještě následně, když jsme z nich museli páčit peníze. Takže OKAY  a Toptrans už nikdy! To bylo jasný.

No nic, našla jsem pak ještě jednu firmu- s názvem Spotřebiče-Kuchyně,  která měla zboží v nabídce. Malou takovou, na Moravě. Recenze měla dobrý, to jsem si ověřovala. Paní měla milé vystupování. Osvětlila mi, že ta lednice jim tam sice visí v nabídce, ale je už zadaná. A v současnosti opravdu ten typ nikde k sehnání, ani u výrobce firmy Concept, není.  Ale můžeme udělat objednávku předem. Ona s nimi má dobré vztahy, bude mít k dispozici lednici i přednostně. A taky nám může udělat cenu. 

Tak jsem šla udělat objednávku. A při jejím dokončování narazila na skutečnost, že dopravu zajišťuje……Toptrans! No to ne, to ne, volala jsem zpátky a říkala, že přes Toptrans nejede vlak, že právě s nimi máme špatný zkušenosti, že lednici poslali dodat s jedním člověkem, ten ji upustil atd. atd. Paní mě ujišťovala, že v tomhle případě se nemusím vůbec bát, že to mají s Conceptem domluvené tak, že americké lednice nevozí Toptrans, ale sám Concept posílá k dodání své dva pracovníky.  Právě proto, aby při dopravě nedošlo k poškození zboží. Ten Toptrans je tam prostě jen nastaven obecně, jako pro normální zboží, nemusím se bát. Líbilo se mi to, jako péče o zboží i zákazníka. Udělala jsem objednávku a pak čekala a čekala a čekala.

Od srpna do konce ledna, kdy si paní ověřovala, zda ještě stále máme o zboží zájem. Že už by mělo být dostupné po desátém únoru. Huráá, to se můžu těšit, radovala jsem se. Ovšem jen do okamžiku, kdy jsme začly s paní ladit dodání. Jen tak pro jistotu jsem se zeptala, zda je počítáno s odvozem lednice staré. A ouvej ouvej, dotaz asi dlouhej! Paní se podivovala a do odvozu se jí nechtělo. Už tady jsem se měla cuknout! Hm, tak jsem jí ocitovala příslušný zákon. Kontrovala mi tím, že to se ale vztahuje, na to, když je to z prodejny. Hm, ocitovala jsem jí to, co mi na to řekla ČOIka. Měla jsem se na to fakt vykašlat, jenže mi prostě bylo blbý, to stornovat, protože paní se mi prostě jevila pořád jako milá osoba. No, pak jsem to ještě měla stornovat, blbka pitomá, v momentě, kdy mi na můj dotaz, zda opravdu přijedou dva lidi od Conceptu, sdělila, že to bohužel, že to jedině za příplatek, že tuhle službu před dvěma lety zrušili. Kurnik, to mě mělo kopnout, že jak to, že to nevěděla v tom srpnu? No nekoplo, furt mi to bylo vůči ní blbý. Brtnik řeknul, žes si s tím poradí, páč on si poradí se vším. Což je pravda. A tak jsem s těžkým srdcem a už docela naštvaná, řekla, že jo.  I přes ten Toptrans, s kterým tedy nemáme dobrý zkušenosti a který to měl vézt. Říkala jsem si, že přece nebudu malovat čerta na zeď, že nebudu tak předpojatá, že… že…. 

KUWA MĚLA JSEM TO ZRUŠIT!! 

Ve čtvrtek jsem ještě paní volala, aby mi zjistila, zda skutečně dodávka dorazí, že chci potvrzení. Protože vím, co Toptrans umí. Tak prý jistě, je to v pořádku, přijedou. Určitě. A ať máme tu starou lednici přichystanou už venku, odstrojenou, zalepenou, aby to mohli jen naložit. 

Tak jsme si vzali tu dovolenou. A já se těšila, jak budeme mít fajn prodloužený víkend. Když přijedou dopoledne, tak si pak vyrazíme na kávičku a odpoledne na pořádnej výlet po okolí. Kdyby měli přijet odpoledne, tak to prohodíme. 

Ráno jsme si vstali na pohodu, já furt telefén v merku. Uďála jsem obvyklou víkendovou velkosnídani – palačinky plněný opečenou slaninou, cibulí, šunkou a sýrem. Kávičku jsme si dali a v jedenáct už jsem byla nervní z toho, že mi doposud nepřišlo avízo o tom, že zásilku budou dodávat a kdy a spojení na řidiče, jak bylo slibováno. 

A tak jsem si do Toptransu zavolala. A…..pak nastalo peklo.

Paní v Topransu mi hned v první větě řekla……….že lednice nepřijede. JAK NEPŘIJEDE???? No je v depu v Berouně, my stěhujeme sklady……blábláblááá. Zatmělo se mi už a velmi naštvaně jsem paní informovala, že mě to nezajímá. Ona mi kontrolovala, že se halt nedá nic dělat. A pak…….pak už nevim, co jsem do toho telefonu řvala, fakt to nevim. Každopádně paní řekla, že jde tedy zavolat do Berouna a zjistit, zda by se něco nedalo udělat. Nevěřila jsem jí, to se přiznám.

Šla jsem volat oné paní, co s námi uzavřela objednávku, dopředu jsem se jí omluvila, že jí musím nepříjemně říct nepříjemnou záležitost a žádám jí, aby to vyřešila. Mno. Už její reakce mě měla varovat. Její návrh byl, že se to doveze JINDY!!!!????  NE JINDY, NE JINDY, DNESKA. Další dovolenou nedostaneme, maso je venku…………..Musí to zkrátka nějak zařídit. Já jako koncový zákazník Toptrans rozhodně zajímat nebudu, oni jsou platící klient, ne já. Ona zařizovala dopravu, ne já.

Milá paní to vyřešila tak, že mě, jako horký brambor přehodila jakýmusi Vymatlalovi z firmy Concept, jenž mi volal vzápětí. A jaký to překvápko ………. tomu je zákazník evidentně u řiti a místo, aby problém řešil, tak……..mi položil telefon 😮 😮 😮 ?????????? Chápete to chování??? Je to o to hůř pochopitelný, že jak jsem se později dozvěděla, byli to oni, kdo zmatlali dodání. O přesunech skladů Toptransu byli informování, nicméně dopravu-její směrování zadali chybně. Nechutný, abych pravdu řekla. Z takových lidí je mi blivno. O to víc, že jsem svého času taky pracovala ve firmě, kde jsme poskytovali služby zákazníkům. Jaksi na jiné úrovni ovšem, než je tahle prasárna. V případě, že by nás někdo vůči zákazníkovi dostal do takovýhle situace, srovnali bychom si ho tak, že by se nepostačil divit. Jenže pan Vymatlal má evidentně vymatláno a na zákazníkovi mu nezáleži, takže………. zcela hulvátsky položil telefon. A………to nebylo šécko ale.

Vzápětí jsem zjistila, jak se ve firmě SPOTŘEBIČE-KUCHYNĚ a firmě CONCEPT problémy řeší definitivně. V emailu mi přistálo strohé oznámení. Že ………..mou objednávku ruší. Přes to, že mě dostali do potíží – zbytečné volno, potraviny k likvidaci-protože než bych objednala novou lednici a než by přišla, tak jaksi….. bych to mohla vyhodit. Chápete to někdo?? Já ne, ani v nejmenším. Místo omluvy a hlavně vyřešení, či aspoň snahy o řešení problému – stornujeme. 

Tak jo, stornovali. Mě už to koneckonců nemuselo trápit. Protože mi vzápětí volala ta paní z Toptransu, že se jí podařilo v Berouně najít řešení a že odpoledne nám lednici přivezou. Nechtělo se mi tomu věřit, ale bylo to tak. Ta jediná paní, kde jsem to mohla čekat nejmíň, protože tak to u dopravců bohužel už dnes chodí, že by měli na mysli zájem zákazníka, měla v sobě dvě základní věci, které  by ve službách měly být – loajalitu k firmě – v tom smyslu, že jí neudělá špatný jméno tím, že věc zasekne a zájem o zákazníka. Jako jediná, která s tím v podstatě ani neměla nic moc společnýho, když to odesílatel zmatlal,  se k tomu postavila a pořešila to. A ještě ten řidič, který ač měl už jet potom dávno domů, kejvnul na to, že ještě pojede k nám. Pan řidič dostal dvoustovkový dýško a pro paní z Toptransu koupím něco moc dobrýho a pošlu jí balíček do práce. Zaslouží si to. 

No a já si tím celým cirkusem vysloužila to, že se mi z nervů kously záda a celej víkend jsem nemohla vůbec nic. Jako bonus asi, k tomu nákupu. Tož prostě firma Concept a Spotřebiče-Kuchyně paní Hlavinové – never more, neboli nikdy více. To doporučuju každýmu. 

P.S. – tím, že jsem celej víkend byla lazar, nevím o čem budu psát, páč se nedělo nic, jen měli čokle snahu mě valchovat na gauči, takže možná tetkonc dva dny nebudete mít co číst. Reklamace, prosím, směřujte na jakýhosi Vymatlala z Conceptu.

P.s. 2 – případný velký počet chyb omluvte, nechci to už ani číst podruhý, tak to po sobě nebudu opravovat, jinak by mě zase fláklo.

2 komentáře u „Jak jsem vybojovala lednici

  1. Husty teda. A mozna ti jeste poslou dotaznik spokojenosti zakaznika, tak to tam muzes zkopcit. Toptrans vozi nadmerny zasilky a oni nejsou moc zarizeny na koncovy zakazniky, spis jezdi pro firmy paletovy zbozi a tak, tak to ta pani tam opravdu zabodovala nejvic.

    1. No, tak na dotazník spokojenosti se vyloženě těším. Až budu mít náladu, napíšu jim takový recenze, že se z toho budou radovat ešče další pětiletku. Zatím ovšem se nikdo neozval.
      Ano, paní zabodovala, o to víc, že jsem fakt řvala děsivě, právě s tím vědomím, že co neuhraju teď, to neuhraju vůbec.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..